-->


28 Haziran 2012 Perşembe

Aykırı Adam

  • Aykırı Adam

  • Dünya malı için gelmem amana
    Uymam bana uymayacak zamana
    Çıkar için bir gün sapı samana
    Katmadım da ;oldum aykırı adam.
    
    Dalkavukluk bilmem sözünün eri
    Yediğim içtiğim alnımın teri
    Hilebaz,düzenbaz ,şelfsizleri
    Tutmadım da  oldum aykırı adam
    
    Tanımadım ağaları beyleri
    Dolaşmadım sahilleri,koyları
    Haram diye nice nice şeyleri 
    Tatmadım da oldum; aykırı adam
    
    Hep zarar gördüm,geçmedim kara
    Hak ise talibim çileye .zara
    Yoksulu hor görüp gardaş kenara
    Atmadım da oldum ; aykırı adam.
    
    Ne kepçe oldum,ne de oldum kazan
    Bazen söz söyledim dediler ozan
    Güçlüye zengine olup borazan 
    Ötmedim de oldum aykırı adam.
    
    Çok oldu duymadım ardımdan atan
    Atmakla da kalmayıp birde sırıtan
    Makama ,mevkiye, şöhrete vatan
    Satmadım da oldum aykırı adam.
    
    Sözlerim gerçektir şahidim Allah
    Yemin gerekirse hem vallah ,billah
    Ağaya ,paşaya,beye eyvallah
    Etmedim de oldum,aykırı adam.
    
    Hiç korkmadım insanların merdinden
    Pay edindim garibanın derdinden 
    Yüzüne söyledim lakin ardından 
    Atmadım da oldum aykırı adam.
    
    Adam değil bunlar adam tozları 
    Namert olan nasıl tanır bizleri?
    Samimi olmayan riya sözleri
    Yutmadım da oldum aykırı adam.
    Kazancım ne varsa alın teriyle
    Koyun eğilim ki gidem sürüyle
    Helalim olmayan başka biriyle
    Yatmadım da oldum aykırı adam.
    
    Hep düşerek oldum insan sarrafı
    Doğruysa söylerim çekinmem lafı
    Uyanık olup da  mazlumu ,safı
    Ütmedim de oldum aykırı adam.
                            AYKIRI ADAM
    
    Bizi Facebook Fan sayfamızdan da takip edebilirsiniz
  • Figani (Hayrettin Önder)

  • Göksun