-->


17 Şubat 2014 Pazartesi

Benim Köylüm


  • Benim Köylüm

  • Arkı vardır suyu yoktur
    Sahip çıkan dayı yoktur
    Demleyecek çayı yoktur
    Ne eylesin benim köylüm.
    
    Yollar çamur eşek gitmez
    Dertlerini say say bitmez
    Viran bağı, bülbül ötmez
    Ne eylesin benim köylüm.
    
    Tarla susuz olmuş çorak 
    Hangi derde kafa yorak 
    Paslanıyor tırpan,orak
    Ne eylesin benim köylüm.
    
    Tefeciler geliyorlar
    Köylü darda biliyorlar
    Bir kaz gibi yoluyorlar 
    Ne eylesin benim köylüm.
    
    Bir ekiyor üç alıyor 
    Yalnız Hak’tan güç alıyor
    Bazı sene hiç alıyor
    Ne eylesin benim köylüm.
    
    Bazen mahsulü satamaz 
    Düşünür gece yatamaz 
    Bol bol gübreyi atamaz
    Ne eylesin benim köylüm.
    
    Yokluk ile girmiş harbe 
    Herkes ona vurur darbe 
    Yağsız pilav,tuzsuz çorba
    Ne eylesin benim köylüm.
    
  • Hayrettin ÖnderGöksun

Hiç yorum yok: