-->


14 Mayıs 2012 Pazartesi

Meryem Hatun'un Ağıdı

  • Meryem Hatunun Ağıdı

  • Kızım pazardan geliyor
    Saçı beline sokulu
    Var mı idi ilinizde
    Türkmen tosunu yapılı
    
    Avşar avratları geldi
    Kalk kızım boynuna sarıl
    Happa kurban Hürü kurban
    Esme darılırsan darıl
    
    Kele kızım ne sonsuzsun
    Hacı gel de kahve pişir
    Böyle de kız gelin m'olur
    Aklını başına devşir
    
    Kapıya gelinci gelmiş
    Kişniyor Meryem'in atı
    Öğün kızlar hava ile
    Başına bağlayın meti
    
    Kapıya gelinci geldi
    Çıkmıyor davulun sesi
    Yernik gitme kul olduğum
    Alırım sırmalı fesi
    
    Varırken ağam darılmış
    Hüseyin bilmiş sarılmış
    Bu da muratsız deyince
    Ak Battalım çok kırılmış
    
    Pınarlarda biter tere
    Yaprağın yolmayın kele
    Dünyada iki muratsız
    Biri Meryem biri Kara
    
    Gelirken de görmedin mi
    Yol üstünde acar mezar
    Derdi yeğin kul olduğum
    Gözü çarpılarda gezer
    
    Karayı özne donattım
    Para döktüre döktüre
    Meryem kıza seğmen saldım
    Silah sıktıra sıktıra
    
    Sarp salakta serin yayla
    Bizim eller orda yaylar
    Şöyle döndüm baktım idi
    Kolu bağlı Karam ağlar
    
    Esme kadanı alayım
    Kundurasın yağladı mı
    Cenazesi kılınıyor
    Nişanlısın eğledi mi
    
    Kadanı alayım Hatça
    Fistanı çepkeni kapla
    Yarenisin yoldaşısın
    Al da boncuğunu sakla
    
    Yeldin mi çavuş dayısı
    Meryemin başı kayısı
    Tekereğim davar seçer
    Tilk'oğlunda Tuzkayası
    
    Kefiyesini Molla Bekir
    Almış koyununda saklıyor
    Amanın Meryemim iyi
    Çalmış yerini yokluyor
    
    Ben buna kayıl değilim
    Kadan Battala Battala
    Böyle de kız gelin m'olur
    Uşak gönderdim Aptala
    
    Al sana şunu vereyim
    Ağla kızı kata kata
    Usandın mı mor belikli
    Issız yerde yata yata
    
    Kadanı alayım Nesli
    Meryem öldü bacın yaslı
    Battalım tülü daylaklı
    Meryemin de başı fesli
     
    Yöresi Göksun 
  • Göksun