-->


8 Haziran 2012 Cuma

Hasan İle cücük’ün Ağıt’ı

  • Hasan İle Gücük'ün Ağıt'ı

  •  (Bacısı Hürü Söyler)
          Göksun'a ait agıt'ları sipse olarak paylaşmak istedik siz degeli takipcilerimizle.
  • Göksun’un Bozhüyük kasabası  halkından Hasan ile Cücük’ün babasına’’Bavi Bekir ‘’ derlermiş. Hasan ile Cücük’ün doğumu 1303’tür.KöyümüzdeBekir’in oğlu Efendi Hoca vardır. Efendi’nin büyükleri Hasan ile  Cücük Yemen savaşı’nda asker olur. Osmanlı ordusu bozguna uğrar. Hasan  ile Cücük Yemen savaş’ında şehit düşerler. Askerden künyeleri gelir. Cücük Bekar’dır ,Hasan ise evlidir. Hasan’ın 3 kızı yetim kalır.
  •  Büyük kızı Kara Humma  ,ortancıl kızı dudu, küçük kızı ise Koca Medine’dir Bunları Efendi Hoca büyütür. Savaş biter Köyümüz halkından olan Deli Mehmetoğullarında  Murat oğlu Mehmet Çavuş 17 yıl akerlikten sonra gazi olarak köyüne döner. Hasanile Cücük’ün bacısı Bekir’in Kızı Hür ü, Mehmet Çavuşa hoş geldine gider. Mehmet Çavuş Hasan’ın yüzüğünü bacısı Hürü’ye verir.’’Düşman top kol önüne düştüğünde yüzükten tanıdığını  ve Hasan’ın Şehit olduğunu’’ söyler.
    
       Bacısı kardeşlerinin ardın bu ağıtı yakar:
  • 
        Yoruldum yola oturdum
        Felek vurdu ben götürdüm
        Gardaş şehit olmuş denince
        Kınaman aklım yitirdim.
    
        Binmiş ata sürmüş hara
        Kavgayı düğün mü sandın
        Nidicin babam oglu  
        Bunu oyun mu sandın.
    
        Soğuk yaylaların kıyısı 
        Belli olur insanın iyisi
        Çitleri salmam demiş
        Ordu  Şehitler dayısı
    
        Hasan Cücük şehitlerim 
        Bende koymadılar akıl
        Bizim uşak harbe girmiş
        Gelinler sallaman kekil
    
        Gelin gurbanım sacına
        Kekilini goy içine
        Düş önüme Telli Efendi
        Gedek ordunun içine
    
        Esef Ağa’yı bindiririm 
        İmir Ağa’yı indiririm
        Hasan Cücük Şehitlerim 
        Gülüm dalına kondurrum .
    
        Ne ağlarsın gırgın gırgın
        Ölümden mi oldun yorgun
        Çitlerim gelmem demiş
        Her hal babasına gırgın.
    
        Ne çok yandın inceye
        Dişleri benzer goncaya
        Hele ağlama Hürü Hatun 
        Belki gittiler yoncaya.
    
        Ataş mı düştü özüne
        Kan oturur bak gözüne
        Hele ağlama Hürü Hatun      
        Hakkı’nı al dizine
    
        Omar’ım haberin aldım
        Cücük kimin kapısında
        Çitlerim dolanmıyor 
        Koca örtme kapısında
    
        Hasan’ım aldı özümü 
        Cücük kör etti gözümü
        El oglu elde çok var demiş
        Öldürün itin kızını
    
        On iki emmim uşağı
        Bende koymadı akıl
        Bizim uşak harbe girmiş
        Gelinler sallaman kekil
    
        Omar’ım oğlaktan gelir
        Cücük’üm başın bekliyor.
        Tez gelesin kuzularım.
        Ananız hısta saklıyor.
    
        Göksün’den cerrah getirdim
        Ne var bunun yarasında
        Omar’da öldü Cücük’te öldü
        Bir hafta var arasında.
    
        Dizliyorum dizin dizin
        İnneyi  görmüyor gözüm
        Hasan Cücük diye diye
        Ahrete kalmadı yüzüm.
    
        Üstlerinin amirleri
        Merhametli kul m’ola
        Uşak harpten dirilince
        Aç mısınız der m’ola.
    
        Hacı Ahmet Sülemen Fakı
        İsmet paşadan geldi oku
        Bir fermanın daha aldım 
        Şu mektubu doğru oku
    
        Cücük öldü deyince
        Çiçek açmış yer yarılmış
        Şehide ağlanmaz diye 
        Ahmet Efe darılmış
    
        Başıma keten alıp da
        Sele serpe gezemedim
        Dört gardaşla üç bacıyı
        Bir sufraya düzemedim
    
        Karlı dere kar yatağı
        Binbuva’da sümbül  biteği
        Bıldır gelin olan bacım
        Parlar atlas etegi
    
  • Göksun